Wednesday, 30 March 2016

The Dead Kitten

Assalammu'alaikum and good day! 

Semalam aku pagi2 dah buat gerak gempur membersihkan bangkai anak kucing belakang rumah ni haaa.. patut aku lama tak nampak die.. rupanya dah arwah dah.. yang nak jadik cerita nye sebab si Kepam (aku bg nama die) ni mati betul2 belakang pintu dapur aku.. aku ni memang jarangggg laaa nak ke laman belakang tu.. bukan ade ape aku nak tengok pon.. laman belakang ni pon dah bersimen.. kira takde la rumput ke lalang nak tumbuh.. so, memang takde keperluan la aku nak melawat kawasan belakang tu kalo takde sebab.. 

Dah nak dekat seminggu jugak laaa aku terbau bangkai.. tapi aku ingatkan bau dtg dr longkang ke hape.. tapi makin lama makin kuat pulak.. aku pon intai la kat celah pintu.. sekali nampak si Kepam ni.. adoyaiii.. cakap dgn suami aku.. mintak tolong die yg bersihkan sebab aku nak bersihkan tu bukan la tak boleh tapi risau Talhah meronta2 nak ikot kanggg.. langsung tak jadik keje.. 😅😅

Tapi sebabkan suami aku lately asyik balik petang je.. banyak keje kat sekolah.. aku pon dah tak tahan bau nye.. aku pejam mata jelaa bersihkan sendiri.. alhamdulillah Talhah behave.. takde nak ikot ke ape.. agaknye die pon tak tahan bau tu.. hahahaha.. masa aku nak bersihkan bangkai die tu.. aku cucuh gune paip.. bersepai body parts die.. huhu.. ngeri aku tengok.. pastu yg tak boleh lupa.. tengkorak kepala die bergolek kene cucuh air.. bulu2 die pon semua gugur.. adoyaiii.. ni pon terbayang masa cerita.. 😣😣

mencabar jugak nak bersihkan bangkai ni.. dengan bau nya 1 hal.. dengan badan die yg dah bersepai tu 1 hal.. sambil aku bersihkan tu aku baca ayat penggerak jugak.. yelaa.. benda dah mati kannn.. risau laaa.. last2 bersih jugak alhamdulillah.. pastu mak si Kepam ni dtg tgk takde dah mayat anak die.. die tengok je aku.. aku pon cakap.. "anak ko dah takde.. lain kali jgn biar je anak tu.. kesian tau tak?" terkebil2 mak si Kepam tu dengo aku bagi amanat.. hahahaha.. 

Harap2 pasni jangan laaa ade lagi kucing ke ape2 binatang mati kat belakang rumah ni.. gigil aku membersihkannya.. haihhh

RIP kepam.. ni bukan gambo kepam.. ni credit to Google.. tak sampai hati aku nak amek gambo si kepam.. kang korang semua muntah hijau hilang selera makan kang.. 😝

No comments:

Post a Comment